2013.04.11.
14:11

Írta: csutkababa

Rendelő

Kérdezzetek bátran, igyekszem gyorsan válaszolni!

119 komment

Címkék: gyerek betegség felnőtt gyógymód

A bejegyzés trackback címe:

https://csutkababa.blog.hu/api/trackback/id/tr225216931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csutkababa 2013.04.19. 12:34:32

@loreal bxl:
szia, a sípolás a légutakban a vírusra adott reakcióként a nyálkahártya duzzanatát jelzi, ilyenkor ún. spasztikus a légzés, régebben ezt nevezték asztmás jellegű hörghurutnak. A rövid ideig tartó szteroid ennek nagyon jó gyógyszere. (A rectodelt kúp is szteroid egyébként, kruppos roham oldására használjuk.)
nem írtad le, a Celestone inhalációs vagy kanalas bevevős? Mert inhalációban csak helyben hat, minimális szisztémás hatással, és rövid kúra alatt szájon át sem lesz káros hatása.

csutkababa 2013.04.19. 12:35:08

@sEm:
Köszönöm a segítséget :)

loreal bxl 2013.04.19. 13:34:31

Köszönöm szépen, teljesen megnyugtattál és akkor mindenképp megy a cucc( ami amúgy kanalas és 5-6 napos kúrát javasolt az orvos), pláne,hogy a családi hattér a következő, apuka gyerekként nagyon brutal asztmás, most már okés....nálunk meg tesóm egész gyerekkorában hörghurutos, szerencsére azt ugye ki lehet nőni és ki is nőtte. És igen, egyszer egész picinek mikor köhögött a kisfiam javasolta már doki,hogy álljon itthon rectodelt kúp, csak akkor éppen hiánycikk volt, sehol nem sikerült beszeezni :(

Amúgy olyan jó,hogy pontosan ezért vittem be az ügyeletre a hétvégén a gyereket, ln egy kis láz miatt nem rohangálok ilyen helyekre, de ez a sípolás olyan volt,hogy úgy éreztem ehhez doki fül kell.....csak úgy látszik nem mindegy,hogy kié :(

kalifa 2013.04.20. 11:21:21

szia :) de jó látni.
Kérdezek is: Kislányom (13 hó) csütörtök este hirtelen belázasodott, előtte semmi nem volt, vidám volt délután. Péntek reggel voltunk dokinál, kissé piros a torka, fogzik ezerrel, tüdeje tiszta. Kérdezte, volt-e már 3 napos láza, na az még enm volt. Egyenlőre várunk, csillapítok lázat, ha nem iszik, hasmenése van, valami új tünet lenne, azonnal doki. Kérdeztem, hogy normális-e, hogy sokat alszik, a láztól, azt mondta adoki, hogy igen. Engem aggaszt, (ok amiatt aggódom, hogy túl sokat alszik :) ) de most komolyan, lehet iszonyatosan aluszékony? tegnap is 5 órát aludt nappal kb ennyt volt ébren, éjjel volt egy kis show, de csak vagy 2 órás, amúgy 10-11 órát aludt, aztán már 2 óra múlva megint kidőlt

csutkababa 2013.04.20. 15:21:24

@kalifa:
Szia! :)
Teljesen normális, hogy ennyit alszik, hiszen az immunrendszere harcot vív éppen, és ehhez minden fölös energiára szüksége van.
Ha alvás után könnyen ébred, és vidám, tevékeny, iszik, eszik, és nincs új riasztó tünet, akkor ne aggódj.
a láz mint fő-fő szülőmumus már nem a legfontosabb, kivéve a lázgörcshajlamú gyerekeket, hanem a gyulladáscsökkentés, fájdalomcsillapítás a főcsapásirány. Napi 3x kúraszerűen adható bármiylen fájdalomcsillapító, kiegészítő terápiaként. Ha közte aggasztóan felmegy a láza, másik hatóanyag adható.

Ziebi 2013.04.21. 06:38:19

Szia CSutkababa,

Először is, köszi hogy rendelsz újra, itt is! :)

Nekem is lenne kérdésem:
Múlt vasárnap születtek meg az ikreink, hüvelyi úton, epidurális érzésetelenítéssel. Az epit majd' egy napon keresztül kaptam, szépen lassan, de biztosan haladott a vajúdás, közben párhuzamosan oxitocint is nyomattak, lévén indított szülés volt.
Namost az utóbbi pár napban azt taapsztaltam, hogy amikor leülök, akkor hirtelen nekiáll sajogva nyilallni a derekam azon a tájékon ahol beszúrták az epit, és ezzel párhuzamosan a nyakszirti régióm. Nem tart sokáig, 15 mp kb minden ilyen alkalom, de nagyon kellemetlen, mintha fejszével vagdosnák azokat a részeket.
Kérdés: lehet ez az epi mellékhatása? Ha igen, kellene beszélnem erről az orvosommal? Ha nem akkor esetleg valami ötlet hogy mi lehet ez, kell-e aggódnom?
Köszönöm!

csutkababa 2013.04.22. 11:51:45

@Ziebi:
Szia:)
először is nagy gratula, nagyon ügyesek vagytok mindannyian, édesek lehetnek a picik :)
Amit leírsz, szerintem utótünet, hiszen a gerincvelő környéki burkok közé jutottak be, és minimális kis vér a szövetek közé juthatott, ami a felszívódásáig esetleg a gerinc helyzetváltoztatásakor irritálhatja a környéki területeket.
Ha társul szédüléssel, lábzsibbadással-gyengeséggel, mindenképp kérj kontrollt, de extrém ritka eset, hogy visszamarad valami idegkárosodás.

Ziebi 2013.04.23. 00:08:33

@csutkababa: Köszi :) Természetesen ők a világ legszebb kisbabái :DDD

Köszi a választ, akkor nem aggódom túl a dolgot. Mindezzel együtt az epi a legjobb döntéseim között volt amit életemben hoztam :D

oreille7 2013.05.01. 22:30:55

Szia Csutka!

(nagyon örülök, hogy saját lábra álltál :-)

hogyan kezelik most otthon a kötőhártyagyulladást? mert itt sehogy. Kamillosannal törölgessem, aztán kész (igaz nem nézett ki nagyon rosszul, semmi trutyi). fertőző, de mehet oviba, úszni nem. olvashat.

a másik szemgond: párszor panaszolta a gyerek, hogy nem tud valamit elolvasni, mert a betűk dideregnek. Edzésen meg mondta, hogy úgy mozog minden körülötte. A gyerekorvos szemészhez küldött, aki miután vázoltam a problémát, május 21-re adott időpontot, akkor fogja beszorítani két másik gyerek közé... jó ez így? vagy mozgassam meg az ismerősöket és próbáljam betolni magunkat valahová hamarabb?

az ekcémája is nagyon aktivizálta magát, az arcán is vannak kis pattanásszerű kiütések. lehet ez valamilyen allergiától? a gyerekorvos szerint ez nem gond.

köszi szépen!

csutkababa 2013.05.03. 12:07:46

@oreille7:
Szia :)
1. kamillát inkább ne, nem tudod úgy leszűrni, hogy pollenmaradvány ne legyen benne, és allergizálhat. ezen kívül nagyon szárít, és mindez felülmúlja azt a kis gyulladáscsökkentő hatását.
Szemtörölgetésre patikai bórvizet, vagy egyszerű csapvizet inkább, és ha van a Visine megfelelője, azzal lehet próbálkozni, de max 24 órát, ha nincs ugrássszerű javulás, kell az antibiotikumos szemcsepp.
2., Első blikkre fénytörési hiba azon formájának tűnik, amit cilinderes üveggel korrigálnak: a szaruhártya görbülete nem minden irányba egyforma, ezért torzíthatja a betűket. a szemész eldönti. Lehet, kell pupillatágítás is, de ez szerintem nem akkora sürgősség, hogy törj-zúzz miatta. Majd írj, mit mondott a szemész!
3.,Nem tévedsz nagyot, ha valami antihisztamint adagolsz neki, és esetleg próbáld ki a cremor aquosust:

kremmania.hu/kremek/egyeb-cremor-aquosus-gyogyszertari-alapkrem

tikktakk 2013.05.06. 23:36:44

Kedves Csutkababa!

Szerencsere regen kellett keresselek,igy meglepodve vettem eszre a nagy valtozasokat. De nagyon orulok hogy csinalod tovabb,ez oriasi segitseg rengeteg aggodo anyukanak- majd gyakran idenezek,hogy noveljem a kattintas szamot:-)

ha nem gond,kerdeznek is rogton,ma megkaptuk a 6 eves diperte oltast, annyit mondtak esetleg belazasodhat,meg hogy borogassam. Tudnal tanacsot adni, ez bovebben mit jelent? Meddig es milyen laz a normalis, mikor fussak vele orvoshoz? A borogatassal kapcsolatban pontosan hogyan,hanyszor es mennyi ideig erdemes borogatni? Hideg vagy meleg? Vizes? Csak ratenni vagy simogatni vele? Valami kenocs? Kisse fajlalja a helyet,be van duzzadva. Phenilbutasont olvastam valahol. Meddig normalis a duzzanat? Menjen oviba,ha nem lazas csak duzzadt? Torna,rohangalas? 6 eves orolmozgo gyerekrol van szo. Ejszakara adtam egy panadolt neki. Koszonok mindent!

tikktakk 2013.05.06. 23:37:43

Ja amugy pattika voltam a masikon...:-)

tikktakk 2013.05.07. 00:09:45

Bocsanat,meg egy gondolat,majd meg lehet valahogy csinalni,hogy fent legyenek az legutobbi hozzaszolasok? Telefonrol nezve, foleg a regi helyen,ahol mar nagyon sok hozzaszolas volt,nagyon sokaig tartott a vegere huzni a kepernyot,hogy megnezze az ember jott-e valasz,vagy irt-e valaki valamit? Koszonettel!!?

csutkababa 2013.05.08. 10:04:48

@tikktakk:
Szia, üdvözöllek itt :)
A kérdésedre a válaszok: a 27.5-max.38 fokos hő még elmegy, lázcsillapítás lege artis szükséges.
A helyi kezelésre én javaslom, hogy ne vizes borogatást tegyél rá, mert a rongy rögtön melegszik, és a felázott bőr is sérülékenyebb. Inkább kendd be vmilyen gyull.csökk. kenőccsel, pl. fastum, diclac, majd száraz hűtést alkalmazz. Tiszta rongyba csavart jégzselé, amit a mélyhűtőben tartottál, kicsit meleg víz alá tettél, hogy alakítható legyen. félóránként-óránként 5-10 perc helyi hűtés elég és hasznos.
ha a ygerek rohangálni akar, kedves egészségére.
Fenilbutazon kenőcs is jó, ha az van kéznél.

A blog szerkesztése: én süket vagyok egyelőre hozzá, de majd kérek segítséget, köszi, hogy szóltál.

csutkababa 2013.05.08. 10:05:22

javítás: 37.5-38 fok, ofkorsz :)

oreille7 2013.05.08. 18:33:20

@csutkababa:

csak be bírtam lépni...

nagyon szépen köszönöm!
A kamilla nem házi főzet volt, hanem kész patikai folyadék, de csak kétszer használtuk és rendbe is jött a gyerek, szóval baj nem lett belőle.

szemüveges lesz? ... annyira bízott a két vaksi szülő, hogy a gyerek megússza, na mondjuk nagyobb bajunk mégse legyen.

tikktakk 2013.05.09. 19:59:47

Kedves Csutka!

igazan erdekes amit irtal, ugyanis magamtol pont ezt tettem volna borogatas teren, de aztan csak felhivtam a gyerekorvost, es o teljesen mast mondott.

szoval hetfon volt az oltas akkor nem csinaltunk semmit,kedd hajnalban mar fajlalta a karjat,addigra kemenyen beduzzadt.
adtam neki cataflan cseppet, es elovettem pont ezt a zselet, de csak rendes hutohideg,nem melyhutos ( migrenre van bekeszitve mindig),leultettem meset nezni,par percig rajta volt a karjan, de aztan elbizonytalanodtam, na ez igy nem lesz jo. Felhivtam a gyerekorvost,o mondta az allott vizes borogatast,amit aztan ugy oldottam meg,hogy egy felnott pamutzokni veget levagtam, bevizeztem,jol kicsvartam, es a gumis felevel felfele felhuztam a karjara,igy volt egesz nap. Talan egyszer ujra bevizeztem,nem azott fel a bore.
kozben napi ketszer adtam neki cataflan cseppeket.
Estere a kemeny duzzadas csokkent es mar nyomasra sem fajt,jot aludt, de masnapra bepirosodott. Igy szerdan is jobbara rajta volt a karjan a zokni, mondjuk 10- 3 ig, kozben cataflan, es ma mar felvittem oviba. De kozben nagyon jot rohangalt, es az elso napot leszamitva az etvagya is visszajott. Ma mar uszott is es alig latszik.
Nem tudom mi volt ilyen hatasos,vagy ez a normalis folyamat,vagy szerencsenk volt?

Kenocsot a gyerekorvos nem javasolt,csak hogy a felazast megelozni kenjuk be valamivel, en egy weboldalon olvastam a phenilbutasont ( vagy hogy irjak?).....

Azt akartam kerdezni,hogy ilyenkor egy gyulladasos vagy allergias folyamat zajlik le a karban?

Esetleg vedooltasokrol es kezelesukrol egy orokervenyu osszefoglalo irast kezdo anyukaknak,nem lenne kedved ide a blogodra kitenni?

Koszonom a valaszodat,eszben tartom es terjesztem!

trappolka 2013.05.10. 22:22:36

Kedves Csutkababa!
Kezdetektől olvasom a tanácsaidat, javaslataidat és nagyon sokat tanultam tőled! Szuper, hogy vagy! Eddig nem kellett hozzád fordulnom, de most egy kicsit tanácstalan vagyok. Van egy 4 éves lányom, aki kb. egy hónapja elkezdte mondogatni, hogy csöpög a pisi. Először azt hittem, hogy nem törölte meg jól, vagy nagyon sietett és túl hamar leszállt a wc-ről. De aztán minden nap mondogatta. Meg is néztem, és amikor szólt, akkor tényleg volt egy pici folt a bugyiján. Elvittem a dokinkhoz, aki elmagyarázta, hogy ez a hólyagban maradt vizelet, ami távozik, ha megnyomjuk az alhasát, és semmi különös, ez lehet akár kortünet is. De hogy megnyugodjak, adott beutalót vizeletvizsgálatra. Szerencsére ez negatív lett. Aztán a férjem felhívta az orvost, mert nem értette mi ez az egész , és neki azt mondta, hogy az izomzáró gyűrű nem jól működik, szóval ez egy fajta inkontinencia. És hogy várjunk fél évet, mert szerinte ez el múlik majd magától.
Szerinted mitől alakulhatott ki ez a dolog (egyik napról a másikra)? Várjunk, és tényleg elmúlik majd, vagy vigyem vissza a lányomat, és kérjünk urológiára beutalót? Válaszod előre is nagyon köszönöm!!

csutkababa 2013.05.11. 12:31:37

@trappolka:
Szia, örülök, hogy segíthettem eddig is :)
A kérdésedre azt gondolom, ha a vizeletvizsgálat negatív lett, az csak azt bizonyítja, hogy éppen nincs húgyúti fertőzés jelen, de a pisilés utáni elcseppenés jelezhet ún. diszfunkcionális vizelés gyanút is.
Ha megígéred, hogy nem látsz azonnal súlyos problémát a dologban, akkor küldök egy linket, ami megítélésem szerint segíthet.
Jól taglalja az okokat, és utat mutat a megoldás felé is.
Kérlek, ha van fejlemény, írj a továbbiakban is!

cseppmentes.hu/diszfunkcionalis_vizeles

csutkababa 2013.05.11. 12:36:06

@tikktakk:
Szia, az a lényeg, hogy rendbe jött a gyerök :)
A borogatásról a már taglaltak miatt szoktam le én is, anno nekem is langyos rongyot javasoltak, de nem volt az igazi...

az oltás helyén helyi szöveti izgalom, részint ún. hisztamin-reakció, részint elsődleges immunreaktív gyulladás jön létre, ami jóindulatú, ismert, gyorsan múló természetes jelenség. Pont azt bizonyítja, a gyerek immunrendszere teljesen rendben van.
A védőoltásról van pár cikk a Nőstényeken, ott nyugodtan megkeresheted, nagyon jól összefoglal!

trappolka 2013.05.11. 15:16:36

Köszönöm szépen a gyors választ! Gondoltam, hogy nem lesz ez egyszerű történet :( Azt hiszem, felveszem a kapcsolatot a linkben jelzett csapattal. Amint van fejlemény megírom!

2pocok 2013.05.11. 17:50:14

Kedves Csutkababa!
Mar reg kovetlek, meg az os-porontyos idokbol. Segitsegek kernek a skarlat elleni intezkedesek mai gyakorlataval. Kulonosen a Strepto-s torokgyulladas es skarlat kozti differencialdiagnozis erdekelne, illetve milyen intezkedeseket szoktak foganatositani az egeszseges ovistarsak eseteben? Egeszseges hordozot szokas-e kezelni? En is szakmabeli, csak mas teruleten, es a netes kutakodas elegge valtozatos eredmenyeket hozott. Koszonom!

csutkababa 2013.05.11. 19:27:32

@2pocok:

Szia,
ez a rendelkezés: 63/1997. (XII. 21.) NM rendelet a fertőző betegségek jelentési rendjéről.
Tehát ez előírt dolog.
A differenciáldiagnózist illetően ez az összefoglalő eddig a legkorrektebb: www.drdiag.hu/diagnosztika.adatlap.php?id=100676

És ebben a környezet 8 napos megfigyelését írja le, illetve 14 éven aluliakkal nem kerülhetnek ez idő alatt kapcsolatba.
Nincs kifejezett ajánlás az egészséges környezet megelőző AB kezelésére tudomásom szerint, de a haszon-kockázat mérlegelése alapján nem tartom hibának, ha kapnak 5-7 napig a közvetlen környezetben lévő kisgyerekek, nagyon idősek, egyéb módon veszélyeztetettek antibiotikumot.
Ha abszolút szakmai választ szeretnél, az Országos Epidemiológiai központ készséggel segít, már én is fordultam hozzájuk. www.oek.hu/oek.web?to=0&lang=hun

2pocok 2013.05.11. 19:38:27

@csutkababa: KOszonom a gyors valaszt!

Balu02 2013.05.13. 14:25:15

Szia, Csutka!
Estejó vagyok. A lányom végre-valahára szobatisztította magát, és most úgy néz ki, hogy sikerrel átesett a ló túloldalára. Azt kell róla tudni, hogy ugye súlyos kétoldali VUR-ral született, ami amiatt alakult ki nála, mert volt egy szűkület a húgycsövében, ami miatt csak lassabban tudott ürülni a hólyagja és emiatt nagyon nagyra nőtt hólyaggal és kitágult vesevezetékekkel meg vesekelyhekkel született. A VUR úgy tűnik, hogy azóta nagyrészt rendeződött egy csomó műtéttel, de a múltkori izotópos vizsgálaton még mindig az látszott, hogy a gyerek hólyagja nagyobb jóval az átlagosnál és kb. akármeddig tudja tartogatni a pisit.
Amíg csak ímmel-ámmal szobatisztult, addig nem is volt gond, mert mindig voltak a rutintalanságából adódó balesetek, most viszont már megtanulta profin visszatartani a pisit és tegnap pl. az volt, hogy közöl 5 órán keresztül nem tudtam rávenni, hogy elmenjen pisilni. Ma ugyanez a balhé megismétlődött, a gyerek visít, hogy nem kell pisilnie, közben már közel 3 órája nem volt vécén. Aggódjak vagy mit csináljak szerinted? Alig egy hete mondanám igazán szobatisztának, úgyhogy ez még biztosan alakul, de tökre aggódom. Tudom, hogy nem szabad hagyni, hogy állandóan terhelés alatt legyen a hólyagja. Köszi, ha van valamilyen jó tanácsod!

csutkababa 2013.05.13. 21:18:30

@Balu02:
Szia, azt hiszem, a kicsilány mérhetetlenül büszke arra, hogy már nem pisil be úton-útfélen, és valóban kissé túlspilázza a dolgot, de érzésem szerint te is nagyon ráparáztál a dologra. Teljesen normális, ha valaki 3 órán át nem pisil, pláne, ha közben nem ivott meg egy csomó folyadékot.
Úgyhogy, lehet, most az tenne jót, ha kicsit pihentetnéd a témát, és megbíznál benne, ha baleset lenne, akkor sem kell kétségbeesni.
De ezt meg is beszélném vele, azaz, pl így: a holnapi nap teljesen a te beosztásod szerint fog menni, te tudod, mikor mész pisilni, én egyszer sem fogok beleszólni, nyúzni, küldeni. De tudod, hogy kell pisilned, nehogy megint megbetegedjen a pisilő!Ennyi, nem kell több mondanivaló.
És valóban betartanám.
Ez csak józan parasztész, szerinted működhetne?
Ha igen, írd meg, jó?

Balu02 2013.05.13. 23:04:24

@csutkababa: Most visszaolvasva valóban egészen nevetségesnek tűnik, amit írtam :) Köszi, Csutka, azt hiszem, teljesen igazad van, valószínűleg csak teljesen ráparáztam. Eccerűen így jár az agyam, nem tudom, mikor fog elmúlni, talán amikor már végre nem százas kiszerelésben veszem a neten a tesztcsíkokat a pisihez (a gyerek meg már nem hozza reggel automatikusan a stixes dobozt, hogy lógassam bele tesztet a bilijébe :))
Köszi még egyszer!

csutkababa 2013.05.14. 20:57:14

@Balu02:
ne viccelj, teljesen természetes, hogy ezzel keltek és feküdtök, nem könnyű átállni. Semmi nevetséges nincs benne! Remélem, megoldódik a dolog :)

Jedenew 2013.05.16. 13:19:15

Szia Csutka!

Most kaptunk egy értesítőt a fiam ovijából, hogy nem oltott gyerekek is járnak a közösségbe. (Németország - itt nem kötelező.)

Van bármi külön teendőnk, vagy valami, amire oda kell figyelnünk?

A nagyfiam (4) megkapott minden oltást, de a kis három hónapos csak jövő héten kapja az elsőt.

Köszi:
Jed

csutkababa 2013.05.17. 11:56:50

@Jedenew:
Szia, ez az egy hét elég kis idő, úgy gondolom, egyelőre semmi teendőtök nincs, azon kívül, hogy figyeltek lázas betegségek megjelenésekor, és hamarabb viszitek orvoshoz. Egyébként én úgy tudom, lehet, nem kötelező az oltássor, de akkor a közösségbe járás is tiltott, szóval csodálkozom...

Jedenew 2013.05.17. 18:28:22

@csutkababa:

Attól tartok, ez tévhit. Igaz, hogy a gyerek ilyen kis csana-szerűbe jár, de jártunk több nagy óvodában is, sehol nem kérdezték, be van-e oltva.
Most az otthoni járvány miatt extrán fennakadtam rajta.

Amivel itt a kicsiknek nyitnak, az a 6-os kombinált oltás, gyermekbénulástól a szamárköhögésig. De ezt 4-szer kapják a kicsik. Már az első után lesz valamennyi védettsége?

csutkababa 2013.05.18. 08:09:55

@Jedenew:
Igen, a másodikkal ez kb. 90%-ra növekszik.

csutkababa 2013.05.18. 08:10:40

@Jedenew:
Ja, ha csana és magánovi... de államiban sztem továbbra is kell az oltás.

oreille7 2013.05.21. 22:45:15

@csutkababa:
szia!
ma megjártuk a szemészt. a gyerek szeme mint a sasé, egyáltalán semmit nem talált a doktornő. szerinte még várjunk mondjuk egy hónapot, mielőtt neurológushoz fordulunk (mindenféle ijesztő vizsgálatokat emlegetett). szerinte elmúlhat, meg ebben a korban a gyerekek mondanak néha vadakat. ennél a pontnál azért kicsit csattant nálam a biztosíték (mer' ugye az én gyerekem ilyet nem :-), de komolyan, kitalálhat olyat egy 5,5 éves, hogy dideregnek a betűk, meg hogy kettőt lát valamiből?? és ezt kérdezés nélkül említi.

csutkababa 2013.05.22. 10:10:17

@oreille7:
Hát, ez engem is meglepett, de egyelőre a szakember véleménye megnyugtató, és úgyis egy hónap múlva esedékes a további vizsgálat. sztem lehet, hogy gyermeki fantázia, illetve átmeneti fókuszálási nehézség, fáradtság miatt pl, de úgyis kiderül.

Balu02 2013.05.23. 10:58:57

Szia, Csutka! Megint estejó vagyok. Most nem a pisilés miatt nyígok, az már azóta rendben van. Viszont azt szeretném megkérdezni, hogy nem tudnál-e ajánlani egy jó szakembert (pszichológus, fejlesztőpedagógus, ilyesmi), vagy egy olyan helyet, ahol ilyen szakemberek csapatban dolgoznak, és ami mondjuk eggyel komolyabb, mint a Gekko, ahol tudnék készíttetni egy alapos és objektív felmérést a lányom jelenlegi fejlettségi szintjéről? Csúnyán belefutottunk a tanulási képességeket vizsgáló bizottságba és nem szeretném annyiban hagyni a dolgot.

Köszönöm szépen.

csutkababa 2013.05.23. 14:37:26

@Balu02:
A VAdaskert Alapítványnál lehetne érdeklődni.

www.vadaskertalapitvany.hu/

Balu02 2013.05.23. 16:07:33

@csutkababa: Köszönöm. Huh, ez meg talán lehet, hogy kicsit túl "komoly" hely lenne nekünk, nem tudom. De felhívom őket, megkérdem. Nem hinném, hogy bármilyen pszichiátriai tünetet produkálna a gyerek (bár ha még sokat csesztetik, meg tesztelgetik, akkor ez sem lenne furcsa, én már nagyon unnám az ő helyében.)

Köszi szépen, megfontolom a vadaskertet.

oreille7 2013.05.25. 22:41:34

@csutkababa:
tudod igazából csak az aggaszt, hogy további vizsgálat nem lesz egy hónap múlva, hanem ha egy hónap múlva jelezzük a gyerekorvosnak, hogy a dolog még nem oké, akkor majd elküld egy specialistához, ahol ha nincs szerencsénk, akkor hónapok múlva kapunk időpontot. A szemészt április végén hívtam fel, szeptemberre akartak időpontot adni. Olyan őrjítő tud lenni a várakozás ilyenkor (is).

csutkababa 2013.05.26. 10:37:59

@oreille7:
Erre sajnos nem tudok mit mondani :(

oreille7 2013.05.26. 14:41:34

@csutkababa:
nem is kell, csak ki akartam írni magamból. köszi a lehetőséget :-)

loreal bxl 2013.05.26. 14:49:27

Szia Csutka!

Kisfiam ismételten elkezdett ma reggelre olyan jó kis ugatósan köhögni ( naná,hogy vasárnap). Kérdés, a múltkor a doki felírt neki celestone 0,5mg/ml cseppet szájon át...kérdésem az lenne,hogy adjam neki most is ezt, vagy inkább lássa holnap doki és majd ő eldönti....az oké,hogy párásítás, orrszívás, vizes orrspray( fenistilt adtam neki reggel,mert elsőzör azt hittem cask az orra van tele).
A választ előre is köszi.
Loreál

csutkababa 2013.05.26. 23:59:16

@loreal bxl:
Szia, bocs, most értünk be a mentőn...
Szóval, éjszakára adnék celestone-t, ez megfelel a mi rectodelt alkalmazásunknak. Bajt nem csinálsz egyzseri adásból, és holnap a doki úgyis megnézi, ha jól értettem, amit írtál...

loreal bxl 2013.05.27. 09:42:10

Na természetesen eddigre már mindenki aludt( so-so)..végülis nem tudom, nem olyan vészes a dolog, az orra van inkább tele, az viszont nem néz ki jól( zöldes), de szerencsére arra adott a doki orrcseppet( akkor az nem kellett)....a köhögés, nem olyan csúnya , nem sípol stb...nincs se láz, se hőemelkedés....éjjel ugyan óránként köhögött, de aludt.Kedve jó, étvágya van, hangja okés....
Szóval kivárok délutánig, meglátjuk mizu....

De köszönöm, most már tudom,hogy ha gáznak érzem a helyzetet mehet a celestone.

Amama 2013.05.31. 14:22:39

Szia Csutka!
A 2 éves kisebbikünk orrmandula műtét előtt áll, tegnap műtét előtti vérvételen volt. Ma hívták az anyját, hogy kedden meg kell ismételni a vizsgálatot: "Ne aggódjon anyuka, de valami eredmény nem jó, amiből látszik, hogy sokat beteg a kicsi. Meg kell nézzünk még valamit a műtét előtt." Most igyekszem nem izgulni, de azért mégis... Amúgy tényleg sokat beteg, és az utóbbi hónapokban fogyott egy kicsit, azóta stagnál a súlya. A védőnő vashiányt tippelt, ezt is ez a vérkép mutathatja majd ki. Igazából nem is tudom, miért írok, ennyiből te sem tudsz sokat kiokoskodni, azt hiszem, megnyugtatásra van szükségem! Köszönöm!

csutkababa 2013.06.01. 09:00:03

@Amama:
Szia, valszeg a CPR magasabb, ez a gyulladást jelző marker. Pont annyit jelez, mint régen a süllyedés.
Talán az AST-t akarják megnézni, hogy kell-e AB adása a műtét körül, illetve góc-e a mandulák valamelyike..
Anti-sztreptolizin titer, azt mutatja, mennyire áll ellen a sztreptokkkusz bacinak a szervezet.
Sztem semmi gond nem lesz.

Amama 2013.06.04. 11:11:17

@csutkababa: Szia, ma mentek vissza, igazából még most sem tudjuk, mi a gond. "Á, itt a kis ellenanyagos" felkiáltással fogadták, jól megcsapolták szegényt. Amikor a menyem kérdezte, hogy milyen ellenanyagról beszélnek, csak annyit mondtak, "Azt inkább ne akarja tudni, anyuka". Kedves, ugye? A műtét szempontjából viszont minden ok, csütörtökön menjenek.

trappolka 2013.06.04. 13:16:10

Szia Csutkababa!
Ügyünkben a fejlemény annyi, hogy írtam az orvoscsoportnak, akik a vizelési tréning programot csinálják, és nagyon kedvesen már válaszoltak is. Tanácsukra most gyakran elküldöm pisilni a kisasszonyt (beszéltem az óvónőkkel és ők is figyelnek erre). Nem akarok benne betegségtudatot kelteni, nem akarom minden pisilés után megkérdezni, hogy volt-e csöpögés, mert szerintem már marhára unja... Így viszont nem tudom, hogy mi a helyzet. Megbeszéltük ugyan, hogy mindig szól, ha csöpögést észlel, de nem tudom, hogy tényleg szól-e, mert ha a visszajelzésére támaszkodom, akkor a dolog múlóban van. Szóval az lenne a kérdésem, hogy szerinted, hogyan derítsem ki, hogy most mi a helyzet. Válaszod előre is köszönöm!!

csutkababa 2013.06.04. 20:47:43

@Amama:
Ellenanyagos? immunkomplex labor is volt?
nem tudom máshova tenni a megjegyzést, ami különben is mélységesen felháborító!
Az ellenanyagokról itt:
hu.wikipedia.org/wiki/Ellenanyag

Tűrhető összefoglaló. Allergiagyanús esetvben nézik az Ig szinteket.

csutkababa 2013.06.04. 20:50:56

@trappolka:
ötlet: ha használsz tisztasági betétet, beszélgess vele róla, és ha érdekli, ajánljad fel neki is, méretre vágva, hogy ha Ő ÉSZLEL csöpögést, cserélje ki önállóan a bugyikában. Hm? Nagylányos dolog ám ez, és nem a csöpögésre lenne kihegyezve,hanem a nagylányos cuccra. Inkább otthon tegye ezt, ez is ad némi rálátást, mennyit használ el.
Szerinted?

trappolka 2013.06.05. 11:39:02

@csutkababa: Nagyon köszönöm, ez szuper ötlet!!

Amama 2013.06.07. 19:28:08

@csutkababa: Szia Csutkababa, vércsoport-meghatározás is volt, A Rh negatív a lány. A zárójelentésben ez szerepel: "csak C, E és K antigénekre negatív". Gondolom, ez akkor fontos, ha vért kell kapjon. Meg az jutott eszembe, -furcsa gondolatok egy két évessel kapcsolatban :-) - hogy talán akkor lesz jelentősége, amikor majd babát vár. Kösz a wikipédiás linket, megnéztem, de a mérhetetlenül bölcsész agyammal kicsit nehéz olvasmány :-). Kell ezzel foglalkoznunk? Köszönöm, üdv!

tikktakk 2013.06.08. 23:33:44

Kedves Csutka,ujra kerdeznek, egy felnott es egy gyerek temaban.

Gyerek 6 es fel eves, a szokasos hetek ota tarto taknyossag,nem veszes. Tegnap elkezdett tusszogni, egy csomo taknyot kitusszogott. Ma pedig 2x produkalt olyat hogy tusszentett,majd elkezdett eroteljesen konnyezni a szeme,ami elmult amikor nagyon alaposan kiszivtuk az orrat, sos vizzel tobbszor spriccelve.
mar sokfele taknyolos betegseget kiprobaltunk, de ilyen meg nem volt. Nem lazas. Szeme nem tunik gyulladtnak,nem valadekozik,nincs bedagadva,nem piros.
Ma mar elovettem az orr atmosot, es atmostam gyogyvizzel az orrat.
En ketfel dologra gyanakszok, az egyik hogy az utobbi par napban kisse hanyagolta az orrszivast, es bepangott. Vagy pollenallergia, de ennek ellentmond,hogy csak ketszer fordult ez elo, amugy ugy tunik jol van. Vagy valami virus,ami ezzel jar.
vagy lehet valami komolyabb,amitol meg kene ijednem?

koszonettelPattika

tikktakk 2013.06.08. 23:42:40

Masik,felnott tema, egy-ket hete ujra elkezdtem szedulgetni. Nem nagyon,de neha kicsit olyan erzesem van. Vernyomasom normalis,bar altalaban faradtnak erzem magam, de azonkivul hogy nem eszek rendesen, nincs ra nagyon okom. Masfel eve volt hasonlo,pont mieltott kiderult a pajzsmirigy alulmukodesem, a pajzsmirigy hormon szedesevel egyidoben el is tunt a szedules.
Vernyomasom akkor sem volt problemas.
Most fogok majd vervetelre menni, de legutobb mikor neztek,gyogyszerrel 2 korul volt a TSHm.
Haziorvos kerdezte nem vagyok e kifardva, igazabol magamhoz kepest igen, de nem kene annak lennem,teny hogy a reggeli alvasok nagyonn hianyoznak, de nem tudom potolni maskent. Ettol meg nem kene szedelegnem,eltem en ennel porgosebb eletet is,soha nem volt ilyen bajom...

lehet esetleg vercukorszint leesik es amiatt?
Vagy alacsony a vasam?
vagy merul az immunrendszerem?
vagy ijedjek meg, es valami rosszabb lehet a hatterben?

koszonettel
pattika

csutkababa 2013.06.10. 09:37:54

@tikktakk:
Szia, a mostani szezonban a vírusos taknyok velejárójaként észleltem a szem könnyezését, és kicsit kipirulását is.A sok tüsszögés egyébként is serkentheti a könnyezést. Le is írják a felsőlégúti vírusinfekcióknál a kötőhártya-izgalmat, szóval sztem no para. Akkor muti orvosnak, ha váladékozni kezd, viszketőssé válik, szóval valami egyéb tünetnél.

csutkababa 2013.06.10. 09:43:04

@tikktakk:
Vérkép esetleg eligazíthat, lehet, kéne egy fülész, nem-e belsőfül-probléma, illetve megint a mostani szezon vírusfertőzései szédüléssel járhatnak, egészen extrém formában is, nem tud pl. felkelni az ágyból, forog vele a szoba, ijesztő lehet.
Vércukor: ki kell próbálni, megeszel pár falatot, jobban leszel-e, vas: labor, immunrendszer merülése nehari, de butiság, dehogy merül az :)

csutkababa 2013.06.10. 09:44:45

@Amama:
Jaaa, AZ az ellenanyagszint :) Most már értem.
Semmi aggódnivaló, a nővér csak nagyarcoskodott.
Igen, majd a babavárás küszöbén kell mantraként ismételgetni az eü. személyzetnek, hogy "erháneg vagyok" :)

Jedenew 2013.06.11. 12:49:13

Szia Csutka, a gyerekem kiköpte a harmadik, egyben utolsó rotateq oltást.
A máskor mindig kedves dokink lefogta a kicsi fejét fektében, egyben belenyomta, az meg azzal e lendülettel egyben kicsorgatta a szája szélén.
Mit tennél? Adassuk újra?
A doki szerint nem kell, már járt a szájban, amúgyis a harmadik, stb. De ebben nem adok sokat a véleményére, mert ő nem ajánlja magától ezt az oltást, nincs vele tapasztalata, még arra is én hívtam fel a figyelmét, hogy három van belőle.

Köszi előre is.

csutkababa 2013.06.12. 13:13:27

@Jedenew:
Szia.
A 3. adag a biztosíték, nélküle kb. 98%-os a védelem, amennyi mégis lejutott a torkán, elég ahhoz, hogy nyugodtak legyetek.
Amit tudni kell, ez nem akadályozza meg a rotavírus szervezetbe jutását, de sokkal enyhébb tünetekkel zajlik majd, és a fő veszélyt, a gyors kiszáradást és ionveszteséget sikerül majd elkerülni.

kalifa 2013.06.12. 21:31:06

szia!
A kiscsaj esett egyet a csúszdán, és beszakadta szájában az ínyen az az ínylebeny, ami a felső fogsoron van középen. Van annak valami neve? :) teeendőm van vele? kissé mozog a foga, de remélem nem fog kiesni.

Ja és: olyan jó, hogy van blogod :)

csutkababa 2013.06.13. 10:00:53

@kalifa:
Szia, köszi :)
A kis lebenyke magától gyógyul, hasonlón esett át a lányom anno, mi elrohantunk vele egy ismerős gyereksebészhez, aki csak legyintett rá.
A fogát viszont érdemes lenne megmutatni kifejezetten gyerekfogásznak, hisz a frontfogak nagyon szükségesek, nehogy kilazuljon valamelyik.

kalifa 2013.06.13. 11:42:32

köszi :) megmutattam a házidokinknak, a lebenykére legyintett, de a foga sem mozgott már annyira szerencsére, figyeljük. Ma gond nélkül csúszdázott, úgyhogy szerintem lelkileg is oké:)

Ziebi 2013.06.15. 08:23:08

Szia,
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha egy gyógyszerre azt írják, napi 1 db-t lehet bevenni, akkor az mennyire komoly, ha a hatása nyilvánvalóan nem tart ki 24 órát? Konkrétan allergiagyógyszerről lenne szó (Claritin). Beveszem reggel 7 körül, okés egész nap, de így éjfél körül már totál hatástalan, folyik mindenem. MEg merjem kockáztatni hogy bevegyem a következőt, vagy felejtős a dolog?
Köszi előre is a választ

csutkababa 2013.06.15. 09:36:56

@Ziebi:
Szia.
Nyugodtan bevehetsz kettőt is naponta belőle.

Hétfejű tündér 2013.06.16. 10:46:59

Kedves Csutkababa!

Milyen krém, kenőcs enyhítené az alábbi tüneteket?
A könyök alatti részen, mindkét alkaron, viszkető, kiemelkedő, piros dudorok. A nyári, kánikulai időszakban lobban fel erősen, de többé-kevésbé egész évben előfordul.Egyszer voltam vele bőrgyógyásznál, kaptam valami szteroidos krémet, kicsit használt is, de állandóan ilyet csak nem lehet használni. Az egyik válaszodból azt olvastam ki, hogy ez valami vírusos betegség, nem tudom jól gondolom-e. Esetleg használhat-e teafaolajos ecsetelés vagy más természetes gyógymód (külsőleg ezüst kolloid pl.)?
Előre is köszönöm a választ.

csutkababa 2013.06.17. 10:14:21

@Hétfejű tündér:
Szia.
Az a helyzet, hogy a leírt elváltozás annyiféle lehet, hogy biztosat nem tudnék mondani. A szteroidos kenőcs arra utal, vmi ekcémás jellegű dologra gondol az orvos, egyfolytában azt valóban nem jó használni.
Esetleg a cremor aquosus krém próbálható meg, ez hosszú távon is használható.
Ezen kívül javaslok másik bőrgyógyásszal konzíliumot.

Hétfejű tündér 2013.06.17. 11:10:34

@csutkababa: Köszönöm, azt hiszem a másik bőrgyógyász felkeresése akkor nem mellőzhető.

Amama 2013.06.21. 15:06:49

Szia Csutkababa,
el kell mesélnem a mai kalandunkat, legalábbis az első felvonást. Nagylány (előzményében 2 kórházas húgyúti fertőzés) tegnap gyanús lett, gyakori inger, sokszor pisilés nem is sikerül, némi fej- és hasfájós panaszkodás. Az otthoni teszt bejelzett leukocytára. Ma reggel anyja mintát vitt a rendelőbe, a mi dokink ugyan majd déltől rendel, de a.) akkor nem lesz meg még ma a labor, és ugyebár péntek van... b.) ha nem muszáj, nem megy délben a gyerekekkel, amikor közel 40 fok lesz. Szóval másik orvostól beutalót kért, mindezt elmesélve. És először el akarták zavarni, de nem hagyta magát, hosszasan kellett könyörögnie, hogy kapjon egy beutalót, mert "anyuka kérem, ahhoz kell jönni, akihez tartoznak, ez a szabály". Oké, ez a szabály. Legfeljebb gyerek nem kap időben gyógyszert, és megint a kórházig jutunk? Kiakadtam, bevallom. Tényleg ez a szabály? Ez nem minősül sürgős esetnek, amikor köteles segíteni? Utálom, hogy nem elég, hogy beteg a gyerek, még az orvosokkal is küszködünk. És ha legközelebb már tényleg nem ad beutalót? Mit lehet tenni? Na mindegy, túl meleg van... Köszi, üdv!

csutkababa 2013.06.21. 18:29:05

@Amama:
Szia, sajnálom a történteket. Azt hiszem, a lakcím szerint illetékes szakrendelő bármelyik orvosa köteles ellátni, iylen nincs, hogy akihez tartoztok...

Amama 2013.06.21. 18:34:16

@csutkababa: kösz. Akkor félreérthető voltam, ez nem a szakrendelő volt, hanem a körzeti gyerekorvosi rendelő. Csak egy épületben van a felnőtt szakrendelővel, meg a laborral, így egyszerűbb az élet.
Amúgy szerencsére negatív a lelet, reméljük, nem lesz folytatás, kapja a tőzegáfonyát, összetesszük a kezünket, ráolvasunk stb., ki-ki amiben hisz :-)

tikktakk 2013.06.21. 21:31:01

Kedves Csutka,

koszonom a valaszaidat, szerencsere elmultak a panaszok mindkettonknel. En valoszinuleg pszichesen kisse tuljarattam magam, idegileg faradtam el,probaltam rapihenni, mar szinte nem is jon elo a szedules.
viszont
remelem csak a meleg az oka, de tegnap ota mindketto vadlim feszul, elnehzezedett, nem is tudom mi a jo szo ramind a 2 egyszerre, most par napja tobbet lepcsoztem veluk a szokasos semminel
egy kicsit mintha dagadnanak, de csak eppenhogy
bokam nem dagadt
ugye nem alakul melyvenas trombozis mindket labban egyszerre?

hozzateszem,legfelso lakas, tegnap mar 31 fokban aludtunk ejszaka,ki sem szellozik

csutkababa 2013.06.22. 21:03:50

@tikktakk:
meleg, folyadékhiány, ionhiány. javaslok izotóniás üdítőt, és/vagy magnéziumot szedni.
Egyszerre mko trombózis irodalmi ritkaság :)

Balu02 2013.06.22. 23:09:45

@Amama: Próbáljatok meg kérni ilyen esetekre előre pár beutalót a gyerekorvostól. 3 hónapig tuti jó, de nálunk a helyi sztk időkorlát nélkül pl. elfogadja a helyi dokik beutalóit. Így ha a gyerek pozitívat pisil otthon, akkor rögtön van beutalóm (mindig íratok előre 3-4 db-ot), és már megyek is a laborba. (estejó)

Amama 2013.06.23. 09:44:17

@Balu02: Köszönöm, ez nagyon jó ötlet! Megpróbáljuk, hátha a kissé megfáradt és nem túl együttműködő doki bácsi hajlandó lesz adni. Álmaimban olyan gyerekorvosunk van, aki figyel arra, amit mondunk, figyel a gyerekekre, és fontos neki, hogy rendben legyenek a dolgok.... Aztán felébredek. :-) Köszönöm, üdv!

tikktakk 2013.06.23. 10:34:24

Kedves Csutka,

koszonom a valaszt, vegul hideg - meleg vizes labfurdo, felpolcolas utan jobban lettem, de valoszinoleg folyadekhiany okozhatta, ahogy irod.

Kisfiammal kapcsolatban lenne kerdesem. Az elmult hetet judo edeseken toltotte, ahol egy csomo uj gyerekkel volt egyutt. Tobb kisebb nagyonn karcolassal jott haza, de van ket dolog ami aggaszt. A bal fule mogotti reszen megjelent tobb kis pup es kemenyebb valami.
Ebbol ketto a hajas reszen van, piros,jol lathato kep pupocska,mintha egy csunya nagy bekemenyedett pattanas lenne.
A harmadik a fule mogott a hajas resz alatt,ahol meg az kemeny csontos resz van, vettunk ma eszre egy nagyon kemeny valamit. Pup, dudor vagy csomo,nem tudom.
Nem piros,nincs kivulrol semmi elvaltozas,csak egy viszonylag nagy kemeny valami.

Mi az ami ott lehetseges oka lehet egy ilyen pupnak?
Nem faj neki,nyomasra sem,csak dorzsolta a fule mogott es ugy vettuk eszre.

igyekszem nem paramami lenni, de persze mindig alegrosszabbak jutnak eszembe....

koszonom valaszod..

csutkababa 2013.06.23. 14:34:15

@tikktakk:
szia. A leírtak alapján elég nehéz bármit is mondani. A fül körül az aktív, dolgozó nyirokcsomók lehetnek meglepően tömött tapintatúak, mert vékony bőr alatt, csontos alapon vannak. ha sok gyerekkel van együtt, bármikor lehet vírusfertőzése, aktívvá váló nyirokcsomókkal és szervekkel. Ha a torka is kicsit piros és pl az orra is folyik, ez lehet a magyarázat.
a másik lehet fizikai ok: kicsit kivakarta, majd izzadtság odafolyt, dörzsölte, kész a kis felületes seblob, ami szépen múlik magától.
Ha a felszínes pirosság terjed, vagy váladék jelenik meg, muti orvosnak.

Amama 2013.06.25. 15:57:08

Szia Csutka, már megint itt vagyunk :-(
Létezik olyan, hogy az általunk igazán nagyrabecsült tüdőgyógyász (ez most komoly, nem gúnyos!) hétfő délután 4-kor meghallgatja a gyereket, megállapítja, hogy rondán zörög, tényleg rossz állapotban van az asztmája, aztán este 8-ra lázas, és kedd reggel az anyai+nagyanyai megérzés és a köhögése alapján ez már a "szokásos" tüdőgyulladás-hörghurutnak tűnik, hívjuk aminek akarjuk... Konzultáltunk telefonon a dokival, este újra hívjuk, ha kell, megnézi majd, nem benne kételkedem, csak nem értem, jöhet ez ilyen gyorsan? Szegényt még a vizit után elvittük úszni, doktor jóváhagyásával... Amúgy a doki szerint ez csak egy banális fertőzés lehet, de ő még nem hallotta a mai köhögést, csak a tegnapit.

csutkababa 2013.06.25. 21:58:26

@Amama:
Szia, de, sajnos, jöhet ilyen gyorsan. Hiszen az asztmás jelleg miatt a légutak bélése duzzadt, fellazult, pont az a zörgés először, hogy kissé beszűkültek a légutak, és a levegő sípolva járkál bennük. A gyull. folyadék szépen tud szaporodni, benne a kórokozók a mennyországban érezhetik magukat, és már reagál is a szervezet immunrendszere, lázzal, légúti folyadék szaporodással, és máris máshogy zörög, kész a pneumonia, vagy brochitis.
Kell a kontroll. Adig is a ventolin segít, meg fenistil/aerius

Amama 2013.06.26. 19:29:01

@csutkababa: Köszönöm a gyors választ. Megvolt a kontroll, szerencsére a doktornak volt igaza, tüdeje mára teljesen tiszta, légzésfunkciója rendben, segített a megduplázott seretide. A láz meg valószínűleg valami vírusfertőzés, biztonság kedvéért kaptunk antibiotikumot, de a holnapi állapotjelentés után kell csak elkezdeni, ha kell. Csak azt nem értem, hogy ilyenkor, amikor tüdeje tiszta, torka-füle-orra rendben, honnan jön az a hurutosnak hangzó köhögés... Amikor hurutosnak, felszakadónak hangzik, az mi a csuda? Mindegy, lehet megnyugodni.
És a tüdőgyógyásztól kaptunk teljes vizelet és tenyésztés beutalót, meg steril vizelettárolót. Komolyan, ha lehetne, reklámoznám ezt az embert, ő tényleg mindenre figyel, a gyereket gondozza, nem az asztmáját. Gondozza, nem kezeli. Le a kalappal előtte, és a hasonló doktorok előtt- téged is ideértve, kedves Csutkababa.

csutkababa 2013.06.27. 17:12:18

@Amama:
Köszönöm :)
Ami zöröghet ilyenkor, az a felső légutakban liftező váladék, és a mély légutakban visszhangzik, úgy is hívjuk, hogy vezetett zörej.
Nem ugyanaz, mint a brichitises vagy pneumoniában hallható zörej.

Balu02 2013.06.28. 20:46:04

Szia, Csutka!

A fiam nyelvén a szélén körben valamilyen fertőzés (?) keletkezett. Úgy néz ki, mintha szabálytalan, kerek részeken "lekopott" volna a felső réteg. Az állítja, hogy nem fáj neki. Nem tűnik szájpenésznek, nem fehér, inkább mintha valami lemarta volna kis kerek-ovális foltokban a nyelvét. Szerinted mi lehet ez? Köszi előre is! (estejó)

csutkababa 2013.06.29. 01:15:31

@Balu02:
Szia. Láttam ilyesmit a szezonban, általában valamilyen banális vírus kíséretében. próbálj meg bórax glicerinnel ecsetelni.

sony 2013.07.11. 13:05:00

Kedves Csutkababa!

A kérdésem, hogy szerinted használhatom-e a lánykám ritkán fellángoló ekcémájára az egyébként bárányhimlőre kitalált mellékhatásoktól mentes PoxClean hűsítő habot?
Erről van szó: www.kertvarosipatika.hu/kvpt01013839_poxclin_husito_hab_100ml.html
Egyszer nem volt fenistil cseppünk, és mivel nagyon viszketett szegénykének a keze, befújtam vele, és nagyon jót tett neki. Mivel nem vakaródzott, másnapra szinte teljesen eltűntek a pöttyök. Kb. olyan gyorsan, mint a szteroidos krémtől, és még fenistil cseppet sem kellett adni mellé.

Köszi: sony

csutkababa 2013.07.11. 15:01:29

@sony:
Szia, ha jól értem, ez aloe vera hatóanyagú hab, ha jót tett, nyugodtan használjátok, de nem szabad egy hónapnál tovább folyamatosan használni.

sony 2013.07.11. 16:21:34

@csutkababa: Köszi a gyors választ :)

tikktakk 2013.07.16. 19:22:23

Kedves Csutka,

csak visszajelzes ezuttal.
Es megint igazad volt!
Amikor irtam hogy a gyerek fule mogott gyanus csomo van, meg nem volt beteg. Na de utana, mind a kettonket ugy kiutott valami taknyolos torokfajos hogy csak lestunk. Szerencsere nekem a Cataflan meg egy kis Erigon eleg volt, a kicsi meguszta egy kis erigonnal, par nap kohogessel. En kzel voltam hozza hogy lemegyek az orvoshoz AB-ert, de aztan kivartam es elmult anelkul, szerencsere tudtam pihenni vele.

Azota ugy tunik el is mult a fule mogul a kis csomo, vagy legalabbis, nagyon picike lett.

A betegseg nagyon sok takonnyal jart, a vege fele kb 1 napig nagyon sok veres takony jott ay orrabol es utana szepen csokkent a taknyossag intenzitasa.

Ugye igaz az hogy a veres taknyossag ilyen esetben mar a veget jelzi a dolognak, neki altalaban igy szokott lenni, azert kerdezem..

Ugyhogy csak meg akarom ismet koszonni a segitseget...

csutkababa 2013.07.18. 17:42:11

@tikktakk:
Szia, köszi a visszajelzést.:) a véres orrváladék csak akkor jelent gondot, ha túl sok benne a vér, ilyenkor egy kis C-vitamin és orrkenőcs finoman orrba kenve sokat segít.

Amama 2013.07.23. 20:58:42

Szia Csutka, hátha nem nyaralsz épp most. Az őrület határán kérek tanácsot: kb 70-80 csípést sikerült beszereznem, nem túlzok: a bal lábszáram a legrosszabb, ott megszámoltam, 53-ig jutottam. Az ujjaim is tele vannak. Valami rejtélyes dolog összecsípett, vasárnapra virradóra először, azóta egyfolytában gyarapodik a csípésszám. Ma munka helyett nagytakarítottam, függönyt, falvédőt stb mostam, hátha pókok szálltak meg- nem láttam egyet sem, de legalább tiszta a szoba :-). Néhány szúnyogot láttam. Szúnyogriasztó beüzemelve. Először pici, piros pöttyök, kicsit kiemelkedve a bőr felszínéből, aztán másnapra némelyikből igazi nagy csípés lesz. De akár kicsi, akár nagy, őrülten viszket, aludni se tudok. Ecetes borogatással, a klasszikus rázókeverékkel kezelem, és amúgy is szedem a Loratadint az allergiámra. De mit sem ér, pár perc enyhülés, aztán újra, már sírni tudnék. Van valami ötleted? Előre is köszönöm! Üdv!

csutkababa 2013.07.27. 14:40:25

@Amama:
Szia, most jöttem haza nyaralásból.Sajnos, ezért nem tudtam előbb válaszolni, de hátha még hasznos lehet:
Ecetet NEEE! A darázs és méh csípés pillanatában a méreg semlegesítésére használható, utána már csak kimarja az egyébként is csípett és igénybevett gyulladt bőrt.
A rázókeverék is csak pillanatnyi enyhülést hoz, sajnos.
Ami bevált: fenistil és Diclac gél 1:1 arányban összekeverve, napi 3-5 alkalommal bőven bekenve, majd jegelés, azaz száraz hűtés. Jégzselé kon yharuhába tekerve, rátéve óránként 10 percre.
A loratadint emeled meg a kétszeres dózisra pár napig.
Jobbulást!

Amama 2013.07.27. 15:02:36

@csutkababa: Köszönöm, megjegyzem az eljárást, hátha szükség lesz még rá. Időközben sajnos bőrgyógyászatra kellett mennem, a csípések kezdték elveszíteni kerek alakjukat, szélükön vörös kiütések jelentek meg, nagyon eldurvult a dolog. Kaptam egy elocommal kevert hűsítő krémet, és ő is a loratadin duplázását javasolta, ma már a látvány rosszabb, mint a panaszaim. Remélem, jót nyaraltál! Üdv

csutkababa 2013.07.27. 22:16:09

@Amama: Ha már gyulladt-hólyagos, akkor nem jó a fenti javaslat, mert marná a bőrt a kencék alkoholtartalma. Akkor jöhet az elocom meg a hűsítés. Van, hogy bacis fertőzés is fellép, olyankor AB is kell.

Amama 2013.08.13. 13:48:49

Szia Csutka, csípés-ügy 2. felvonás :-( A fenistil-diclac keverék 6 évesnek is bevethető? És szerinted neki is duplázható néhány napig az Aerius? Rendszeresen szedi, egyszer 2,5 ml-t kap este. Még csak három csípés van rajta, de nagyon szenved, és egyre nagyobbak, duzzadtabbak, pirosabbak. Kösz!

Amama 2013.08.13. 13:51:12

ui. orvosi utasításra a nagyon eldurvult csípéseit évek óta elocommal kezeljük, de szeretném megelőzni, hogy most is odáig fajuljon

csutkababa 2013.08.13. 14:18:30

@Amama: Szia, igen, bevethető, a duplázás is, a nagyon csúf csípésekre sztem is mehet elocom.

Amama 2013.09.26. 11:36:24

Szia Csutkababa, rendelsz még?
Tegnap délután a hat évesünk esett egy nagyot, szaladt, és egy nem várt szegélyre félig fellépve a lendület hátralökte, hanyattzuhant, fejjel koppant a betonon. Nagy pukli lett rajta, de ez zavar kevésbé. Emlékszem, volt már nálad szó a fejet ért ütésről valamikor, de a részletek már kiestek. Az esés után kb 10-15 percig nagyon fájlalta a fejét, de aztán lassan megnyugodott. Este evett-ivott, se szédülés, se hányinger nem volt azóta sem, jól aludt, reggel az öltözésnél-fésülködésnél kellett óvatosnak lenni a puklija miatt. Aggódjunk még? El kellett volna vinni? Bizonytalan vagyok. Köszönöm, üdv!!

Border 2013.11.08. 10:11:03

Kedves Csutkababa,
a segítségedet, tanácsodat szeretném kérni. Cytologia és hpv szűrésen vettem részt, amely P2-s eredménnyel járt, bár HPV 59 magas rizikójú fertőzöttséget is kimutatott, szemölcseim nincsenek.
Az orvos szerint a gyakoribb szűrésen kívül nincs más dolgom (félévente ajánlotta). Gyermeket is vállalhatunk (ezen dolgozunk is :-).
Kérdeztem az Isoprinosine-ről is, amire azt mondta, hogy ha akarom szedhetem, de sok értelme nincsen.
Van-e jó tanácsod a kérdéssel kapcsolatban? Mit tegyek? Mire figyeljek? stb.
Köszönöm szépen.

Amama 2014.10.29. 18:28:12

jaj, Csutka, merre vagy, annyira jó lenne, ha elérhető lennél...Sokadszor szembesülök vele, hogy keresnélek, de nem lehet. Remélem, minden rendben, csak már nem fértünk bele az életedbe. Minden jót!
süti beállítások módosítása